Teams - Gyakran Ismételt Kérdések

Jelenlegi hely

Amennyiben kérdésére nem talál választ, kérjük, írjon a teams@pte.hu e-mail címre!


 

Ha jelenleg elfoglalt, akkor lehetősége van tudatni ezt másokkal. 

Ezt a következő módon tudja megtenni:

Válassza ki a profilképét, majd az Állapotüzenet beállítása > Házon kívül ütemezése lehetőséget.

 

 

Itt kitudja választani, hogy mikor van házon kívül és hogy milyen üzenet jelenjen meg, hogyha valaki felakarja venni önnel a kapcsolatot.

 

 

Értekezlet elkezdése után kattintson a tartalom megosztása lehetőségre. A lenyíló menüben megfogja találni a „PowerPoint Live” lehetősséget. Miután kiválasztotta a megfelelő PowerPoint prezentációt, már tudja használni, ezt a lehetőséget.

 

 

Ha sikeresen elindította a prezentációját, akkor így fog megjeleni a felület:  

nyilak segítségével tudja léptetni a prezentációját. A hallgatók, azt az oldalt/lapot fogják látni, amit ön kiválaszt.  

 

Módosítani tudja a hallgatok megtekintési lehetőségét.

Engedélyezni tudja, hogy a hallgatok előre lephessen a prezentáció lapjai között vagy nem. Ezt érdemes prezentációtól függően eldönteni.

Itt tudja átállítani:

 

Amint véget ér az értekezlet, megjelenik az értekezlet csatornáján a "Részvételi jelentés" opció. Erre kattintva egy csv fálj töltődik le a számítógépünk letöltés mappájába.

Ezt a fáljt a "jegyzettömb" vagy az "excel" alkalmazással tudjuk megnyitni.

A fájl tartalmaz egy összesítést az értekezletről. (név, kezdet, vége)

Valamint név szerint tartalmazza a részvevőket az alábbi adatokkal: teljes név, csatlakozási idő, értekezlet elhagyásának ideje, értekezleten eltöltött idő, email cím, teams értekezletben betöltött szerep (szervező, részvevő)

A Microsoft Teams újítása lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a Rajztábla (Whiteboard) alkalmazást lapfülként (tab) hozzáadják a Teams csatornákhoz.

 

Lap hozzáadása -> Whiteboard ikon kiválasztása

 

Következő lépésben nevet kell adni a rajztáblának, melyet a Mentés gombra kattintva lehet jóváhagyni.

 

Előadni vagy együttműködni szeretne? Válassza az Ön számára megfelelő beállítást.

 

A csatorna menürendszerében meg is jelenik a Rajztábla (Whiteboard) fül és az alkalmazás vezérlőpultja.

 

A jobb felső sarokban a Beállítások menüre (fogaskerék ikon) kattintva a korábban kiválasztott beállítás (Előadni vagy együttműködni szeretne?) módosítható.

 

(a funkció PC-n, Mac-en, iPad-en érhető el)

 

 

 

Értekezletbeállítások (Meeting options) -> Értekezleti csevegés engedélyezése (Allow meeting chat)

Alapértelmezetten Engedélyezve (Enabled) van, de választható a Letiltva (Disabled) ill. a Csak értekezleten (In-meeting only) beállítás is.

A Teams a zajcsökkentés három szintjét nyújtja, így segítve az Önt körölvevő háttérzajok (forgalmi zajok, ajtócsapódás, kutyaugatás, stb.) kiszűrését. A zajcsökkentés szintjét bármikor módosíthatja, azok a következő értekezleten, híváson jutnak érvényre.

A funkció aktiválásához Teams asztali kliensben (elérhető legújabb verzió használatával) Jobb oldalt felül, saját képre (monogram logo) kattintva, Beállítások (Settings) -> Eszközök (Devices) -> Zajkioltás (Noise suppression) menüben válasszon egy szintet az alábbi lehetőségek közül:

  • Automatikus (alapértelmezett) – Auto (default)
  • Magas - (High)
  • Alacsony - (Low)
  • Kikapcsolva - (Off)

 

Automatikus (alapértelmezett): a Teams alkalmazás - a helyi zajoktól függően - a zajcsökkentés legjobb szintjét határozza meg.

Magas: elnyomja az összes olyan hangjelzést, amely nem beszéd.

Alacsony: az állandó háttérzajok (például számítógép-ventilátor vagy légkondicionáló) alacsony szintje. Ezzel a beállítással zenét játszhat le.

Kikapcsolva: ezzel a beállítással kiváló minőségű mikrofonokat használhat alacsony zajszintű környezetekben.

 

A zajkioltás értekezlet közben is elérhető az adott értekezlet irányítópultján a További műveletek (More actions) () -> Eszközbeállítások (Device settings)  -> Zajkioltás (Noise suppression).

A Microsoft Teams-ben mostantól elérhető a Melléktermek - Breakout rooms funkció.

A Melléktermek lehetővé teszik a szervezők számára, hogy az értekezleteket a hatékonyabb együttműködés elősegítése érdekében alcsoportokra osszák. Melléktermek elérhetők a Teams értekezlet irányítópultján az alábbi ábrán pirossal jelzett ’Melléktermek’ kapcsolóval.

Az értekezlet szervező választhatja a résztvevők automatikus vagy kézi hozzárendelését, és így akár 50 melléktermet is létrehozhat Teams csoport vagy Teams csatorna értekezleten.

Az értekezlet szervezője engedélyezheti, hogy a résztvevők bármikor visszatérhessenek a főértekezletre (Beállítások -> A felhasználók visszatérésének engedélyezése a főértekezletbe), majd visszatérhessenek a kijelölt mellékterembe. Így a felhasználók kérdéseket tehetnek fel anélkül, hogy megzavarnák a mellékterem beszélgetéseit.

Az értekezlet szervezője szükség szerint létrehozhat, átnevezhet és törölhet melléktermeket. Amint a melléktermek nyitva vannak, az értekezlet szervezői csatlakozhatnak azok bármelyikéhez, és gyorsan válthatnak az egyes termek között. A szervezők közleményeket küldhetnek a melléktermekbe, és bármikor visszahívhatnak minden résztvevőt a főértekezletre.

A melléktermekből származó fájlokat meg lehet osztani a főértekezleten - miután mindenki újra együtt van - és utána elérhetők lesznek az értekezlet csevegésében.

 

FONTOS!

Melléktermeket csak az értekezlet szervezői indíthatnak Teams asztali kliens használatával.

Javasoljuk az elérhető legújabb verzió használatát ill. ellenőrizze, hogy az új értekezlet-élmény engedélyezve van: Beállítások -> Általános -> Az új értekezlet-élmény bekapcsolása (Az új értekezletek és hívások külön ablakban nyílnak meg. A Teams újraindítása szükséges.)

A résztvevők asztali, webes vagy mobil eszközön csatlakozhatnak a melléktermekhez, ahol lehetőség van a whiteboard és a képernyő megosztás használatára.

A Kapcsolati Igazgatóság az egységes megjelenést hangsúlyozandó egyetemi háttereket készített a TEAMS alkalmazáshoz.

 

A háttérképek letölthetők:

  1. az Arculati Kézikönyv 2.  fejezet Hivatalos Kommunikáció Elemei részben, a https://marketing.pte.hu/arculati-elemek oldalon. (intranetes tartalom, tehát a lap alján a belépés gombra kattintva EHA/Neptun kóddal és jelszóval be kell jelentkezni).
  2. vagy az alábbi hivatkozásokon:

 

Az Egyetemi háttér beállítása TEAMS-ben:

1. Hívás vagy értekezlet közben a képernyő alsó egyharmadán vagy a jobb felső sarokban megjelenő menüsoron – ahol a kamerát, mikrofont is ki-be kapcsolhatjuk a további műveletek-re (a három pontra) kell kattintani.

2. A kattintást követően egy menüoszlop jelenik meg, ahol a „Háttér effektusok alkalmazása / Apply background effects” lehetőséget kell kiválasztanunk:

 

3. A képernyő jobb oldalán megjelennek a TEAMS standard hátterei és egy „+ Új háttérkép hozzáadása / Add new” lila színű gomb is. A lila gombra kattintva a számítógépről kiválaszthatjuk az előzetesen letöltött, használni kívánt képet:

 

4. Ezután két lehetőség közül választhatunk:

  1. A feltöltött háttérkép kiválasztása után az „Előnézet / preview” mezőre kattintva megnézhetjük, jól mutat-e az új hátterünk, de ekkor csak mi látjuk. Ha igen, rákattinthatunk az „alkalmaz / apply" gombra, amivel a háttér mások számára is láthatóvá válik.
  2. A feltöltött háttérkép kiválasztása után az „Alkalmaz / apply” mezőre kattintva a kiválasztott háttér látható lesz a hívásban résztvevő többi fél számára is, amennyiben a kameránk be van kapcsolva.