Moodle

Jelenlegi hely

Kedves Látogatónk!

 

A Moodle LMS (Learning Management System) a világ legnépszerűbb, nyílt forráskódú és ingyenes e-learning platformja, mely elsősorban felsőoktatási intézmények számára készült oktatásmenedzsment rendszer. A Moodle egyszerre alkalmas a tananyagok tárolására, szerkesztésére, összeállítására, vizsgáztatásra, az egyes hallgatók tevékenységének nyomon követésére, értékelésére az oktatók és hallgatók közötti online digitális együttműködésre.

A PTE Moodle LMS rendszerét úgy alakítottuk ki, hogy teljes körű együttműködést biztosítson a Neptun tanulmányi rendszerrel ill. a már korábban bevezetésre került Office 365 Teams alkalmazással. Ennek eredményeképpen megvalósult a Neptun --> Moodle --> Teams kurzus szinkronizáció, valamint a felhasználók szinkronizálása Office 365 környezetből.

  • Neptun --> Moodle rendszerek között 24 óránként egyszer, 22.00 és  04.00 óra között történik a szinkronizáció.
  • Moodle --> Teams szinkronizáció a forrásrendszerek terheltségtől függően naponta többször, de legalább egy alkalommal történik.

A Neptun és a PTE Moodle rendszerek közötti szinkronizációt automatizáltuk így minden, a Neptunban meghirdetett kurzushoz (nem tantárgyhoz!) automatikusan létrejön a kapcsolódó Moodle kurzus, amelynek oktatói szerepkörrel tagja minden Neptun rendszerben megadott oktató, valamint diák szerepkörrel minden a Neptunban az adott kurzusra jelentkezett/jelentkező hallgató. 

A Neptun rendszerből az áttöltés egyirányú és a Moodle rendszerben automatikus törlés nem történik, tehát egy, az adott kurzusra jelentkezett hallgató amennyiben csak a kurzusfelvételt követő napon adja le a Neptun rendszerben az adott kurzust, úgy a Moodle rendszerben nem kerül törlésre, ezt manuálisan kell megtenni, amennyiben szükséges. Egyedi eseteket, azaz Neptun rendszerben az adott kurzusra nem jelentkezett hallgatókat szintén van mód a Moodle rendszerben az adott kurzushoz hozzáadni, és természetesen ezen hallgatók is áttöltésre kerülnek a kurzushoz tartozó Teams csoportba. Tehát kurzusok összevonását javasoljuk a Moodle rendszerben megtenni egy közös kurzus alá, amelynek így az összes tagjával létrejön a megfelelő Teams csoport. Ehhez a moodle rendszerben létrehoztuk a Kari adminisztrátor szerepkört, mellyel tehát a következőket lehet elvégezni:

  • Neptuntól független kurzusok létrehozása a Moodle rendszerben, melyek szinkronizálódnak Microsoft Teams-be.
  • Kari kurzusok adminisztrálása (felhasználók hozzáadása, törlése, további oktatók kurzushoz rendelése), melyek szintén szinkronizálódnak Teams-be

 

A Microsoft Teams rendszerbe minden Moodle kurzushoz automatikusan létrehozásra kerülnek a csoportok , a szinkronizálás naponta többször is megtörténik. Tehát a rendszerek között a Neptun --> Moodle --> Microsoft Teams útvonalon történik a kurzusok és a résztvevők áttöltése.

  • Teamsben a csoportok átnevezhetők, de a módosítás nem szinkronizálódik a többi rendszerbe, így nem javasoljuk.
  • Teamsben adminisztrált felhasználói tagságok szintén nem szinkronizálódnak a többi rendszerbe.

 

A PTE Moodle rendszer használatának előnyei:

  • Bejelentkezés PTE Office 365 azonosítóval
  • Naptár szinkronizáció két irányban (Office 365 Outlook/Teams - Moodle)
  • Teams csoport létrehozása Moodle kurzus alapján automatikusan
  • Neptuntól független kurzusok létrehozására is van lehetőség, melyek szintén automatikusan szinkronizálódnak Teams-be
  • Fájlok, tananyagok feltöltése korlátozottan, vagy hivatkozás készítése OneDrive tárhelyről
  • Fájlok, tananyagok feltöltése korlátozottan, vagy hivatkozás készítése Teams csoport tárhelyről
  • Teams értekezlet létrehozása Moodle-ból

 

A PTE Moodle LMS legfontosabb funkcióival kapcsolatban készített általános ismertetőt az alábbi hivatkozáson tekintheti meg :

 

Bejelentkezni a https://moodle.pte.hu weboldalon a PTE O365 Bejelentkezés / login gombra kattintva lehet, egyetemi felhasználói azonosítóval és a hozzá tartozó jelszóval (Neptun belépéshez használt jelszó), melyet kérjük azonosító@tr.pte.hu (pl.: ABCDEF0.PTE@tr.pte.hu) vagy neptunkód@tr.pte.hu (pl.: abcdef@tr.pte.hu) formában adjon meg.

 

Gyakran Ismételt Kérdések:

 

A Moodle GYIK, vagyis a leggyakrabban felmerülő kérdések és válaszok - bejelentkezés után - megtekinthetők a PTE Moodle rendszerében a Portál kezdőoldala menüpontban.

 

Oktatóanyagok:

 

Létrehoztunk egy Moodle oktatóanyagok oktatóknak kurzust, mely mindenki számára elérhető - bejelentkezés után - a hivatkozásra kattintva, valamint a Portál kezdőoldalán is.

 

 

Mobilalkalmazás

A szolgáltatás elérhető Android vagy iOS operációs rendszert használó mobileszközre (telefon, tablet) alkalmazásként telepítve is.

Töltse le a mobilalkalmazást:

       Download from iOS App Store

 

  • QR-kód a mobil alkalmazáshoz való hozzáféréshez
  • Szkennelje be a QR-kódot a mobilalkalmazással és töltse be a portál webcímét.

További, részletes információkat a már említett Moodle oktatóanyagok oktatóknak kurzuson belül talál!

A PTE Moodle LMS rendszerrel kapcsolatban felmerülő kérdéseket, problémákat a moodle@pte.hu e-mail címre várjuk.

 

IIG Moodle Támogató csapat

 

Pécsi Tudományegyetem

H-7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4.
+36 72 501-500
 info@pte.hu