Kedves Látogatónk!
A Moodle LMS (Learning Management System) a világ legnépszerűbb, nyílt forráskódú és ingyenes e-learning platformja, mely elsősorban felsőoktatási intézmények számára készült oktatásmenedzsment rendszer. A Moodle egyszerre alkalmas a tananyagok tárolására, szerkesztésére, összeállítására, vizsgáztatásra, az egyes hallgatók tevékenységének nyomon követésére, értékelésére az oktatók és hallgatók közötti online digitális együttműködésre.
A PTE Moodle LMS rendszerét úgy alakítottuk ki, hogy teljes körű együttműködést biztosítson a Neptun tanulmányi rendszerrel ill. a már korábban bevezetésre került Office 365 Teams alkalmazással. Ennek eredményeképpen megvalósult a Neptun --> Moodle --> Teams kurzus szinkronizáció, valamint a felhasználók szinkronizálása Office 365 környezetből.
A Neptun és a PTE Moodle rendszerek közötti szinkronizációt automatizáltuk így minden, a Neptunban meghirdetett kurzushoz (nem tantárgyhoz!) automatikusan létrejön a kapcsolódó Moodle kurzus, amelynek oktatói szerepkörrel tagja minden Neptun rendszerben megadott oktató, valamint diák szerepkörrel minden a Neptunban az adott kurzusra jelentkezett/jelentkező hallgató.
Kurzusok összevonását javasoljuk a Neptun tanulmányi rendszerben megtenni egy közös kurzus alá, amelynek így az összes tagjával létrejön a megfelelő Moodle kurzus és Teams csoport. Egyedi eseteket, azaz Neptun rendszerben az adott kurzusra nem jelentkezett hallgatókat szintén van mód a Moodle rendszerben az adott kurzushoz hozzáadni, és természetesen ezen hallgatók is áttöltésre kerülnek a kurzushoz tartozó Teams csoportba.
Ehhez a moodle rendszerben létrehoztuk a Kari adminisztrátor szerepkört, mellyel tehát a következőket lehet elvégezni:
A Microsoft Teams rendszerbe minden Moodle kurzushoz automatikusan létrehozásra kerülnek a csoportok , a szinkronizálás naponta többször is megtörténik. Tehát a rendszerek között a Neptun --> Moodle --> Microsoft Teams útvonalon történik a kurzusok és a résztvevők áttöltése.
A PTE Moodle rendszer használatának előnyei:
A PTE Moodle LMS legfontosabb funkcióival kapcsolatban készített általános ismertetőt az alábbi hivatkozáson tekintheti meg :
Látássérülteknek - Moodle LMS rendszer használata képernyőolvasó szoftverrel - A hanganyagok bemutatják a Moodle vizsgarendszerének használatát képernyőolvasóval
Bejelentkezni a https://moodle.pte.hu weboldalon a PTE O365 Bejelentkezés / login gombra kattintva lehet, egyetemi felhasználói azonosítóval és a hozzá tartozó jelszóval (Neptun belépéshez használt jelszó), melyet kérjük azonosító@tr.pte.hu (pl.: ABCDEF0.PTE@tr.pte.hu) vagy neptunkód@tr.pte.hu (pl.: abcdef@tr.pte.hu) formában adjon meg.
Gyakran Ismételt Kérdések:
A Moodle GYIK, vagyis a leggyakrabban felmerülő kérdések és válaszok - bejelentkezés után - megtekinthetők a PTE Moodle rendszerében a Portál kezdőoldala menüpontban.
Oktatóanyagok:
Létrehoztunk egy Moodle oktatóanyagok oktatóknak kurzust, mely mindenki számára elérhető - bejelentkezés után - a hivatkozásra kattintva, valamint a Portál kezdőoldalán is.
Mobilalkalmazás
A szolgáltatás elérhető Android vagy iOS operációs rendszert használó mobileszközre (telefon, tablet) alkalmazásként telepítve is.
Töltse le a mobilalkalmazást:
Moodle - Safe Exam Browser:
További, részletes információkat a már említett Moodle oktatóanyagok oktatóknak kurzuson belül talál!
A PTE Moodle LMS rendszerrel kapcsolatban felmerülő kérdéseket, problémákat a moodle@pte.hu e-mail címre várjuk.
IIG Moodle Támogató csapat
![]() |
H-7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4. |
![]() |
+36 72 501-500 |
![]() |
info@pte.hu |