Tudnivalók az Office 365 postafiók használatáról

Jelenlegi hely

Az Office 365 (remote) postafiók egy olyan felhőalapú szolgáltatás, mely szervesen kapcsolódik az Egyetem Központi Exchange levelezési rendszeréhez (Exchange – O365 Hybrid rendszer), és  100 GB tárhelyet biztosít.

Outlook WEB

Az Outlook WEB használatakor a belépés két lépcsőben történik. Erre az Office 365 rendszeréhez történő csatlakozás miatt van szükség.

Az Office 365 remote postafiókba történő belépésről részletesen az alábbi linken elérhető tájékoztatóban olvashat: Office 365 remote postafiók belépés

A PTE web oldalán a PTE Webmail linken keresztül egy lépésben, közvetlenül lehet a felhőalapú postafiókba bejelentkezni.

Az első WEB-es bejelentkezéskor meg kell határozni a használni kívánt területi, nyelvi beállításokat, pl. nyelvként a magyart, időzónaként UTC+01:00 (Budapest, stb.)-et, majd az Office 365 Outlook WEB nyílik meg, mely funkcionalitásában, kinézetében megegyezik a PTE Outlook Web 2016 felületével.

Outlook

A korábban vállalati (on-premises) fiók használatához beállított Outlook kliens program kapcsolata a kiszolgálóval – az áthelyezés elkészültével - megszakad. Az ekkor megjelenő Windows rendszerbiztonság ablakban immár az Office 365 login nevet (EHAkód@tr.pte.hu vagy Neptunkód@tr.pte.hu) és a hozzá tartozó jelszót megadva lehet ismét a postafiókot csatlakoztatni.

Amennyiben postafiók áthelyezés után az Outlook nem a fenti módon működik, első körben a kliens újra indításával érdemes próbálkozni, és ha ez sem vezet eredményre szükség lehet a postafiók beállítások újbóli megadására.

A Microsoft Outlook 2016 beállításáról egyetemi O365 postafiókhoz az alábbi linkeken olvashat:

Microsoft Outlook 2016 beállítása egyetemi O365 postafiókhoz tartományi számítógépen

Microsoft Outlook 2016 beállítása egyetemi O365 postafiókhoz nem tartományi számítógépen

Mobil

Postafiók áthelyezés (on-premises -> Office 365) után a támogatott Android és iOS kliens programok (Android Outlook, Outlook for iOS) kapcsolata a kiszolgálóval megszakad. Ekkor a beállított a felhasználói nevet módosítva az Office 365 login névre (EHAkód@tr.pte.hu vagy Neptunkód@tr.pte.hu) és a hozzá tartozó jelszót megadva lehet ismét a postafiókot csatlakoztatni.

Amennyiben a fenti lépések elvégzése után sem tud a kliens a kiszolgálóhoz kapcsolódni, úgy javasolt a postafiók beállítások törlése, majd újbóli felvétele az alábbi leírások alapján:

Az Exchange használata Android rendszerű készülékeken.

Az Exchange használata iOS rendszerű készülékeken.

Microsoft Outlook beállítása egyetemi postafiókhoz Android rendszerű készüléken

Pécsi Tudományegyetem

H-7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4.
+36 72 501-500
 info@pte.hu